Zapytanie ofertowe na udzielenie zamówienia poniżej 30000 Euro - Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Winnica

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:

Gmina Winnica

ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica

tel.: (23) 691-40-92

fax.: (23) 691-40-25

e-mail: sekretariat@gminawinnica.pl

strona internetowa:www.gminawinnica.pl

NIP: 5681545340

REGON: 130378522

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

 

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest tj. pokryć dachowych w postaci płyt azbestowo – cementowych płaskich i falistych pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych, zlokalizowanych na terenie Gminy

2. Zadanie finansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje łącznie demontaż, zabezpieczenie, ważenie, załadunek, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest(płyty azbestowo-cementowe) z pokryć dachowych obiektów budowlanych w ilościach

 

72,475 Mg – zdemontowanych odpadów zawierających azbest.

12,22 Mg-- odpadów zawierających azbest do demontażu.

 

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest określone zostały w sposób szacunkowy. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez: przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawcę oraz karty przekazania odpadów na składowisko odpadów.

5. Gmina Winnica przystąpi do realizacji zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu Gminy Winnica po uzyskaniu dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na przedsięwzięcia zgodne z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa mazowieckiego. Aktualnie po złożeniu wniosku do WFOŚiGW w Warszawie Gmina Winnica została zakwalifikowana do realizacji zadania.

6. Wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właścicieli posesji, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest Wykonawca otrzyma po podpisaniu umowy.

7. Zakres prac i termin wykonania każdorazowo powinien być ustalany z właścicielami nieruchomości.

8. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia daty i godziny demontażu i/lub odebrania wyrobów zawierających azbest z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości.

9. Wybrany Wykonawca musi zapewnić deponowanie odpadów na legalnym składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest.

10. Wykonawca wykona usługę zgodnie ze szczegółowym zakresem rzeczowym prac i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa:

-        Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21 ze zm.)

-        Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2013 roku, poz. 1232 ze zm.),

-        Ustawa z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tekst jedn. Dz. U. z 2004 roku Nr 3, poz. 20 ze zm.),

-        Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 227, poz. 1367 ze zm.)

-        Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 roku Nr 216, poz. 1824),

-        Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 roku Nr 71, poz. 649),

-        Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973 ze zm.).

-        Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31),

11. Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia: 

1) Demontaż/zbieranie, zabezpieczenie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) ważenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych) przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń Wykonawcy – z przeprowadzonej czynności ważenia należy sporządzić protokół, który powinien zawierać co najmniej;

a)imię i nazwisko właściciela/użytkownika nieruchomości, z której odbierane będą odpady zawierające azbest,

b) wskazanie miejsca odbioru – adres,

c) datę odbioru,

d) ilość odebranych odpadów, 

e) rodzaj odpadu,

f) podpis właściciela/użytkownika,

3) przygotowanie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest do transportu i ich załadunek;

4) uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczenie go z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska;

5) transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsca ich unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych;

6) przekazanie zebranych odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów;

7) przyjmuje się, iż 1 m2 wyrobów zawierających azbest – pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych waży 0,0130 Mg (13,00 kg);

8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia przedmiotu zamówienia;

9) Wykonawca, wyłoniony w postępowaniu, własnym kosztem i staraniem, w porozumieniu z właścicielami/użytkownikami nieruchomości oraz Zamawiającym ustali i przygotuje harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia.

12. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu: 

1) oryginałów Kart przekazania odpadów,

2)dokumentacji fotograficznej w formie elektronicznej (na płycie CD lub DVD) każdego usuniętego pokrycia dachowego z elementów zawierających azbest (przed i po wykonaniu prac), wykonanej w sposób umożliwiający identyfikację nieruchomości (2–4 fotografie charakteryzujące zakres wykonanych prac i obiekt budowlany wymieniony w wykazie);

3) pozytywny, bezusterkowy protokół odbioru robót podpisany przez właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Wykonawcy, zatwierdzony przez przedstawiciela Zamawiającego – po zakończeniu prac na danej posesji/budynku, potwierdzający ilość zdemontowanego pokrycia dachowego lub ilości wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest (w Mg);

4) protokół z ważenia azbestu – oddzielny dla każdej nieruchomości;

5) końcowy protokół odbioru całości zadania z łączną ilością zdemontowanego pokrycia dachowego i łączną ilością wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest.

13. Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

14. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zapytaniem ofertowym oraz projektem umowy stanowiącym załącznik nr 4 do oferty.

15. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania Zamawiającemu.

16. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych CPV: 90.65.00.00-8 Usługi usuwania azbestu.

 

III. Termin wykonania zamówienia.

Wykonanie zamówienia w terminach:

- demontaż, pakowanie, transport i przekazanie do utylizacji materiałów zawierających azbest do 16 października 2015 r.

- odbiór, pakowanie, transport i przekazanie do utylizacji materiałów zawierających azbest do 15 listopada 2015 r.

 

IV. Opis sposobu przygotowania oferty.

1. Wykonawca powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania.

2. Oferta powinna zawierać formularz cenowy – zał. Nr 1 do oferty.

3. Oferta powinna zawierać dokumenty wymienione w pkt. V.

4. Ofertę wraz ze wszystkimi podpisanymi załącznikami na kolejno ponumerowanych stronach należy umieścić w zaklejonej kopercie. Koperta powinna być zaadresowana na adres Zamawiającego oraz następująco opisana Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Winnica. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, posiadać datę sporządzenia, zawierać dokładne dane i czytelny podpis oferenta. Oferta powinna zawierać informacje potwierdzające stawiane przez Zamawiającego wymagania. Kserokopie załączonych dokumentów oferent potwierdza za zgodność z oryginałem.

 

V. Wykaz dokumentów jakie ma dostarczyć wraz z ofertą Wykonawca:

1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej.

2. Aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów niebezpiecznych, wydane przez właściwy organ.

3. Umowę z zarządzającym składowiskiem odpadów niebezpiecznych na przyjęcie odpadów.

4. Aktualna decyzja pozwolenia zintegrowanego dla składowiska odpadów niebezpiecznych, do którego dostarczane będą wyroby zawierające azbest.

5. Oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej - stanowiące zał. nr 2 do oferty.

6. Oświadczenie, że prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649 ze zm.) – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do oferty.

7. Zaakceptowany projekt umowy – załącznik nr 4 do oferty

 

VI. Miejsce oraz termin składania ofert.

1. Oferta powinna być doręczona osobiście (Sekretariat urzędu), albo pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy Winnica, ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica w terminie do dnia 7 września 2015 r. (do godz. 10:00). Koperta powinna być zaadresowana na adres Zamawiającego oraz następująco opisana Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Winnica.

2. O wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną, telefonicznie lub listownie.

3. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

5. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 września 2015 r. o godz. 10.20 w siedzibie Zamawiającego. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania.

 

VII. Sposób oceny ofert

 

W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki, a ich oferty nie podlegają odrzuceniu, Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:

najniższa cena za wykonanie przedmiotu zamówienia - 100%

Zamawiający porówna i oceni oferty w następujący sposób:

 

                                      Najniższa cena oferty spośród ofert

Liczba punktów = ------------------------------------------------------------- x 100,00 x 100 %

                                          Cena oferty badanej

 

Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością wyrażoną cyfrowo a podaną słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta wartość podana słownie. Ofertę należy sporządzić podając również prawidłową stawkę VAT za wykonaną usługę.

 

Wynagrodzenie Wykonawcy będzie wypłacane w zależności od wykonanego zakresu robót tj.

za demontaż, zabezpieczenie, ważenie, załadunek, transport, zdeponowanie i utylizację 1 Mg wyrobów azbestowych

lub za

zabezpieczenie, ważenie, załadunek, transport, zdeponowanie i utylizację 1 Mg wyrobów azbestowych

 

VIII. Dodatkowe informacje:

1. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy równowartość kwoty 30.000 euro, Zamawiający unieważni zapytanie.

2. Jeżeli żadna z ofert nie będzie spełniała oczekiwań Zamawiającego (przekroczy przeznaczone środki), zastrzega on sobie możliwość zamknięcia konkursu bez wybrania oferty i ogłoszenie nowego konkursu. O zamknięciu konkursu bez wybrania oferty zamawiający powiadomi uczestników.

3. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia któregoś z etapów postępowania lub całości ze względu na nie przyznanie środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie .

4. Osoby upoważnione do kontaktu: Marek Katner tel. 23 691 40 28.

 

Załączniki:

1. Formularz ofertowy wraz z załącznikami