Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.711.890,00 na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

 Winnica: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 1.711.890,00 NA POKRYCIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW I POŻYCZEK

 

Numer ogłoszenia: 324980 - 2013; data zamieszczenia: 12.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Winnica , ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica, woj. mazowieckie, tel. 023 6914092, faks 023 6914025.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawinnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 1.711.890,00 NA POKRYCIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW I POŻYCZEK.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Zamawiającemu kredytu długoterminowego w kwocie 1.711.890,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na następujących warunkach: kredyt złotowy; kredyt uruchamiany będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego z maksymalnym terminem wykorzystania do dnia 30 września 2013 r. okres kredytowania - 10 (dziesięć) lat. Ostateczna spłata kredytu 31grudzień 2023r.; oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M; spłata kapitału - w ratach kwartalnych zgodnie z terminami i wysokością określonymi w ust. 2; spłata odsetek - na bieżąco od kwoty uruchomionego kredytu, w okresach miesięcznych. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty nie wykorzystanego kredytu; uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy; zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową; prowizja za uruchomienie kredytu pobierana przy uruchomieniu kredytu i naliczana od kwoty uruchamianego kredytu. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od kwoty nie wykorzystanego kredytu; Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu niewykorzystania całości przyznanego kredytu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, przy czym ewentualna spłata nastąpi po zawiadomieniu Wykonawcy o planowanej przedterminowej spłacie przynajmniej z 10 dniowym wyprzedzeniem.

2. Harmonogram spłat rat kredytowych: - 30.09.2014r. - 52.250,00 - 31.12.2014r. - 52.250,00 - 31.03.2015r. - 35.625,00 - 30.06.2015r. - 35.625,00 - 30.09.2015r. - 35.625,00 - 31.12.2015r. - 35.625,00 - 31.03.2016r. - 35.625,00 - 30.06.2016r. - 35.625,00 - 30.09.2016r. - 35.625,00 - 31.12.2016r. - 35.625,00 - 31.03.2017r. - 35.625,00 - 30.06.2017r. - 35.625,00 - 30.09.2017r. - 35.625,00 - 31.12.2017r. - 35.625,00 - 31.03.2018r. - 35.625,00 - 30.06.2018r. - 35.625,00 - 30.09.2018r. - 35.625,00 - 31.12.2018r. - 35.625,00 - 31.03.2019r. - 51.625,00 - 30.06.2019r. - 51.625,00 - 30.09.2019r. - 51.625,00 - 31.12.2019r. - 51.625,00 - 31.03.2020r. - 51.625,00 - 30.06.2020r. - 51.625,00 - 30.09.2020r. - 51.625,00 - 31.12.2020r. - 51.625,00 - 31.03.2021r. - 51.625,00 - 30.06.2021r. - 51.625,00 - 30.09.2021r. - 51.625,00 - 31.12.2021r. - 51.625,00 - 31.03.2022r. - 51.625,00 - 30.06.2022r. - 51.625,00 - 30.09.2022r. - 51.625,00 - 31.12.2022r. - 51.625,00 - 31.03.2023r. - 52.850,00 - 30.06.2023r. - 52.850,00 - 30.09.2023r. - 52.850,00 - 31.12.2023r. - 52.840,00 Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewykorzystania całości kwoty kredytu raty spłaty zostaną proporcjonalnie zmniejszone do całości wykorzystanej kwoty, a termin spłaty pozostanie bez zmian tj. 31.12.2023r.

3. Dla umożliwienia wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego /kredytobiorcy/ do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dołącza się następujące dokumenty:

- potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT,

- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,

- uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy,

- zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Winnica,

- wykaz instytucji, w których jst. korzysta z kredytów/pożyczek,

- wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z jst.,

- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,

- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,

- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,

- opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Winnica sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 rok;

- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,

- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,

- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,

- opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Winnica sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok,

- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,

- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,

- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,

- Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Winnica na lata 2013-2023,

- Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w roku 2013;

- Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Winnica,

- Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego . Powyższe dokumenty stanowią załącznik Nr 4 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. Uwaga! Do oferty wykonawca dołącza oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza; 3) projekt umowy sporządzony przez wykonawcę, odpowiadający wszystkim warunkom określonym przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Projekt umowy może nie zawierać elementów tzw. formalnych czy technicznych i w tym zakresie będzie korygowany i uzupełniany po wyborze oferty; 4) symulacja spłaty rat kredytu i odsetek (niezbędną dla celów obliczenia ceny oferty, z uwzględnieniem stawki WIBOR 3M aktualnej na dzień 02.08.2013 r. tj. 2,70 oraz założenia, że termin wykorzystania kredytu nastąpi do dnia 30 września 2013 r. a spłata pierwszej raty kredytu nastąpi w dniu 30 września 2014 r.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Działając zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy i określa następujące warunki takiej zmiany: 1)w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w punkcie III.1.10 i III.1.11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj. w przypadku skorzystania przez zamawiającego z części kredytu oraz w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, zmianie ulegnie Harmonogram spłaty rat kapitału. 2) zmiany postanowień umowy kredytu, zawartej zgodnie z warunkami procedury zamówienia, mogą nastąpić w przypadku: a) niekorzystnej sytuacji płatniczej Zamawiającego, która może zwiększyć ryzyko Banku, b) obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminawinnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia > pokaż

Załącznik nr 1 > pokaż

Załącznik nr 2 > pokaż

Załącznik nr 3 > pokaż

Załącznik nr 4 > pokaż

Załącznik nr 5 > pokaż