Winnica: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 1.711.890,00 NA POKRYCIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW I POŻYCZEK
Numer ogłoszenia: 324980 - 2013; data zamieszczenia: 12.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Winnica , ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica, woj. mazowieckie, tel. 023 6914092, faks 023 6914025.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawinnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 1.711.890,00 NA POKRYCIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW I POŻYCZEK.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Zamawiającemu kredytu długoterminowego w kwocie 1.711.890,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek na następujących warunkach: kredyt złotowy; kredyt uruchamiany będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego z maksymalnym terminem wykorzystania do dnia 30 września 2013 r. okres kredytowania - 10 (dziesięć) lat. Ostateczna spłata kredytu 31grudzień 2023r.; oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M; spłata kapitału - w ratach kwartalnych zgodnie z terminami i wysokością określonymi w ust. 2; spłata odsetek - na bieżąco od kwoty uruchomionego kredytu, w okresach miesięcznych. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty nie wykorzystanego kredytu; uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy; zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową; prowizja za uruchomienie kredytu pobierana przy uruchomieniu kredytu i naliczana od kwoty uruchamianego kredytu. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od kwoty nie wykorzystanego kredytu; Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu niewykorzystania całości przyznanego kredytu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, przy czym ewentualna spłata nastąpi po zawiadomieniu Wykonawcy o planowanej przedterminowej spłacie przynajmniej z 10 dniowym wyprzedzeniem.
2. Harmonogram spłat rat kredytowych: - 30.09.2014r. - 52.250,00 - 31.12.2014r. - 52.250,00 - 31.03.2015r. - 35.625,00 - 30.06.2015r. - 35.625,00 - 30.09.2015r. - 35.625,00 - 31.12.2015r. - 35.625,00 - 31.03.2016r. - 35.625,00 - 30.06.2016r. - 35.625,00 - 30.09.2016r. - 35.625,00 - 31.12.2016r. - 35.625,00 - 31.03.2017r. - 35.625,00 - 30.06.2017r. - 35.625,00 - 30.09.2017r. - 35.625,00 - 31.12.2017r. - 35.625,00 - 31.03.2018r. - 35.625,00 - 30.06.2018r. - 35.625,00 - 30.09.2018r. - 35.625,00 - 31.12.2018r. - 35.625,00 - 31.03.2019r. - 51.625,00 - 30.06.2019r. - 51.625,00 - 30.09.2019r. - 51.625,00 - 31.12.2019r. - 51.625,00 - 31.03.2020r. - 51.625,00 - 30.06.2020r. - 51.625,00 - 30.09.2020r. - 51.625,00 - 31.12.2020r. - 51.625,00 - 31.03.2021r. - 51.625,00 - 30.06.2021r. - 51.625,00 - 30.09.2021r. - 51.625,00 - 31.12.2021r. - 51.625,00 - 31.03.2022r. - 51.625,00 - 30.06.2022r. - 51.625,00 - 30.09.2022r. - 51.625,00 - 31.12.2022r. - 51.625,00 - 31.03.2023r. - 52.850,00 - 30.06.2023r. - 52.850,00 - 30.09.2023r. - 52.850,00 - 31.12.2023r. - 52.840,00 Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewykorzystania całości kwoty kredytu raty spłaty zostaną proporcjonalnie zmniejszone do całości wykorzystanej kwoty, a termin spłaty pozostanie bez zmian tj. 31.12.2023r.
3. Dla umożliwienia wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego /kredytobiorcy/ do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dołącza się następujące dokumenty:
- potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
- uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy,
- zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Winnica,
- wykaz instytucji, w których jst. korzysta z kredytów/pożyczek,
- wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z jst.,
- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,
- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,
- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2011r.,
- opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Winnica sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 rok;
- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,
- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,
- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2012r.,
- opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Winnica sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok,
- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,
- Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,
- Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2013 r.,
- Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Winnica na lata 2013-2023,
- Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w roku 2013;
- Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Winnica,
- Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego . Powyższe dokumenty stanowią załącznik Nr 4 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. Uwaga! Do oferty wykonawca dołącza oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza; 3) projekt umowy sporządzony przez wykonawcę, odpowiadający wszystkim warunkom określonym przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Projekt umowy może nie zawierać elementów tzw. formalnych czy technicznych i w tym zakresie będzie korygowany i uzupełniany po wyborze oferty; 4) symulacja spłaty rat kredytu i odsetek (niezbędną dla celów obliczenia ceny oferty, z uwzględnieniem stawki WIBOR 3M aktualnej na dzień 02.08.2013 r. tj. 2,70 oraz założenia, że termin wykorzystania kredytu nastąpi do dnia 30 września 2013 r. a spłata pierwszej raty kredytu nastąpi w dniu 30 września 2014 r.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Działając zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy i określa następujące warunki takiej zmiany: 1)w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w punkcie III.1.10 i III.1.11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj. w przypadku skorzystania przez zamawiającego z części kredytu oraz w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, zmianie ulegnie Harmonogram spłaty rat kapitału. 2) zmiany postanowień umowy kredytu, zawartej zgodnie z warunkami procedury zamówienia, mogą nastąpić w przypadku: a) niekorzystnej sytuacji płatniczej Zamawiającego, która może zwiększyć ryzyko Banku, b) obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminawinnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia > pokaż
Załącznik nr 1 > pokaż
Załącznik nr 2 > pokaż
Załącznik nr 3 > pokaż
Załącznik nr 4 > pokaż
Załącznik nr 5 > pokaż