Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Winnica

Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Winnica
Numer ogłoszenia: 222688 - 2013; data zamieszczenia: 10.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Winnica , ul. Pułtuska 25, 06-120 Winnica, woj. mazowieckie, tel. 023 6914092, faks 023 6914025.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawinnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Winnica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie wraz z dostawą, montażem i uruchomieniem przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) legitymujących się raportem z badań na zgodność z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 w ilości 92 sztuki (w tym 1 szt. dla oczyszczani ścieków w budynku użyteczności publicznej - szkoły podstawowej w Błędostowie) oraz legitymujących się raportem z badań na zgodność z normą PN-EN 12566-1+A1:2006 w ilości 5 sztuk na terenie gminy Winnica. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje 1) Dostawę, montaż i uruchomienie 97 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) oraz pompowni ścieków. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją projektową. 2) Na ogólną liczbę 97 sztuk przydomowych oczyszczalni składa się: - 72 sztuki oczyszczalni o przepustowości do 0,9 m3/d - 20 sztuk oczyszczalni o przepustowości do 1,4 m3/d - 5 sztuk oczyszczalni opartych o technologię osadnika z drenażem Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem badań PBOŚ, zgodnym z normą PN-EN 12566-3:2005+A1:2009 oraz normą PN-EN 12566-1:2004+A1:2006, wystawionym przez laboratorium notyfikowane Komisji Europejskiej. Zadanie inwestycyjne, które będzie realizowane, zostało określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, projekcie budowlanym, przedmiarze robót (zwanych dalej dokumentacją) stanowiących załączniki nr 10 do SIWZ oraz zapisami w niniejszej SIWZ. Wszelkie użyte nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia prosimy traktować jako informację przykładową. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, co do ich jakości i docelowego przeznaczenia, oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Jako równoważne Zamawiający uzna produkty spełniające następujące parametry: - oczyszczalnia w technologii hybrydowej jako połączenie osadu czynnego wspomaganego zanurzonym złożem biologicznym; - oczyszczalnia posiadająca osadnik wstępny (gnilny) w oddzielnym zbiorniku o pojemności nie mniejszej niż 2,5 m3 oraz wydzielone komory zanurzonego złoża biologicznego (pojemność nie mniejsza niż 1 m3) i osadu czynnego w celu zapewnienia stabilnej pracy całego układu. - oczyszczalnia o dostępności do wszystkich komór niezależnie od ilości włazów - osadnik musi być zaopatrzony w filtr doczyszczający na wylocie oraz w celu wyeliminowania problemów wynikających z nierównomierności w dopływie ścieków musi posiadać funkcję sekwencyjnego dozowania ścieku do bioreaktora realizowaną przez sterownik. - oczyszczalnia musi składać się ze zbiorników monolitycznych z polietylenu wysokiej gęstości formowanego metodą wytłaczania z rozdmuchem lub rotomuldingu, zapewniając tym samym szczelność i trwałość. Nie dopuszcza się zbiorników skręcanych, zgrzewanych lub spawanych z uwagi na to, że mogą ulec niekontrolowanemu rozszczelnieniu. - oczyszczalnia musi być zaopatrzona w sterownik zapieniający pełną automatyczną pracę przy użyciu elektrozaworów umożliwiających dozowanie i recyrkulację ścieków - wytrzymałość konstrukcji oczyszczalni powinna być zgodna z obowiązującą Polską Normą. - przepompownie ścieków składające się z pomp zatapialnych pływakowych ze stali nierdzewnej w zbiornikach z PEHD o parametrach nie gorszych do opisanych w dokumentacji oraz posiadających zgodność z aktualnie obowiązującymi normami - drenaż z rur PVC 110 mm o ściance min. 3,2 mm z rdzeniem spienionym Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentów wystawionych przez producentów zawierających opisy techniczne i technologiczne, rysunki oraz schematy proponowanych rozwiązań potwierdzające spełnienie wymagań określonych W SIWZ i STWiOR. 2. Wykonawcy zobowiązani będą do: 1) zapewnienia materiałów niezbędnych do prowadzenia robót wraz z ich transportem, 2) organizacji i utrzymania zaplecza technicznego w czasie budowy, 3) pełnej obsługi geodezyjnej oraz inwentaryzacji powykonawczej, 4) Zamawiający wymaga od Wykonawcy przeprowadzenia szkolenia dla użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków w zakresie - po zakończeniu budowy Wykonawca przekaże każdemu użytkownikowi komplet dokumentów dotyczących zasad eksploatacji oczyszczalni, a protokoły potwierdzające przekazanie dokumentów zostaną dostarczone przez Wykonawcę do Zamawiającego Wykonawca umożliwi użytkownikom przydomowych oczyszczalni udział a) w odbiorze robót zanikających i ulegających zakryciu oraz b) w odbiorze ostatecznym POŚ. 5) pozostawienie placu budowy w należytym porządku, 6) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres 36 miesięcy. 3. Wymagania jakościowe i materiałowe: 1) użyte materiały muszą posiadać aktualne atesty zgodnie z Polskimi Normami przenoszących normy europejskie, 2) występujące w dokumentacji nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla wykonawców wiążące ale powinni uwzględnić możliwość zapewnienia jednolitej obsługi technicznej zamontowanych urządzeń Zamawiającego, 3) dopuszcza się składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej , pod warunkiem, że ich parametry nie będą gorsze niż określone w dokumentacji projektowej, 4) w przypadku oferty z materiałami równoważnymi Wykonawca zobowiązany jest do wskazania udokumentowania ich równoważności tj. wykazania, iż nie będą one gorszej jakości od tych wskazanych przez projektanta, będą posiadały te same parametry techniczne oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do tych samych parametrów technicznych oraz atesty i dopuszczenia do stosowania..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27-4, 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.21-9, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 20.000,00 złotych (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, wadium winno być wniesione przez ustanowionego pełnomocnika (lidera) w imieniu wszystkich Wykonawców. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Winnicy Nr 75822600082002200012700011 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin jego wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 2 lit. b-e oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą. 8. Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie , o którym mowa w art. 46 ust. 3 upzp skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 upzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 upzp. 9. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 upzp. 10. Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że Wykonawca wyraził zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca w tym przypadku zobowiązany jest wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 upzp. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w sytuacjach wskazanych w art. 46 ust. 5 upzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie wykonania z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania polegającego na budowie (w tym: z dostawą, montażem i uruchomieniem) przydomowych oczyszczalni ścieków lub budowy sieci kanalizacyjnej o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie dysponowania osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia. Wykonawca poda informację dotyczącą osób odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu zamówienia tj. kierownika budowy z uprawnieniami do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, upoważniające do kierowania robotami związanymi z realizacją przedmiotu zamówienia oraz jedną osobę (w specjalności elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót w specjalności elektrycznej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Pełnej treści w języku polskim deklaracje zgodności wyrobu z normą odpowiednio PN-EN 12566-3:2005+A1:2009 i PN-EN 12566-1:2004+A1:2006 oraz wystawione przez notyfikowane w Komisji Europejskiej laboratoria certyfikaty zgodności wyrobu potwierdzające informacje przedstawione w deklaracjach zgodności. W przypadku, gdy certyfikat był opublikowany w innym języku niż język polski wymagane jest tłumaczenie certyfikatu potwierdzone przez tłumacza przysięgłego. b) W celu potwierdzenia przez producenta wysokich standardów produkcji należy dołączyć do oferty Certyfikat DIN EN ISO 9001 : 2009. c) W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. d) Deklarację CE na sterownik oczyszczalni.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą obejmować w szczególności postanowienia dot. terminu realizacji przedmiotu umowy, wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, zmiany zakresu odpowiedzialności Stron z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy oraz zmiany osób z tytułu zmian organizacyjnych w działalności stron umowy. Za okoliczności uzasadniające dokonanie zmian postanowień umowy Strony uznają w szczególności korzyść Zamawiającego lub obu Stron, a także wystąpienie przyczyn niezależnych od Wykonawcy, które uniemożliwiają realizację umowy w jej pierwotnej treści, jak również zmiany umowy, które nie wpływają istotnie na zamówienie i sposób jego realizacji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminawinnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Winnica ul. Pułtuska 25 06-120 Winnica sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - po zmianie > pokaż

Przedmiar > pokaż

Dokumentacja technicza > pobierz